Home Chlorella Chlorella a tehotenstvo

Prihlásenie



Nákupný košík

Váš košík je prázdny

Hľadaj

Novinky

Chcem byť informovaný o novinkách a akciách

Rady tehotným a kojacim ženám

Rizikové užívanie liekov

Nové štúdie nezriedka spochybňujú aj to, čo sa dlho považovalo za neotrasiteľnú pravdu. Platí to rovnako o užívaní liekov v tehotenstve. Paracetamol, čo je účinná látka obsiahnutá napríklad v Paralene, bol až doteraz považovaný za neškodný. Výskum anglických odborníkov však dokázal, že jeho užívanie medzi 20. a 32. týždňom tehotenstva o 22% zvyšuje pravdepodobnosť, že dieťa bude trpieť astmou.



Riešením sú sladkovodné riasy


Dioxíny a iné látky škodiace človeku i životnému prostrediu vznikajú predovšetkým pri procese spaľovania a mnohé z nich môžu byť karcinogénne. Do ľudského tela sa dostávajú skoro výhradne potravou. Nachádzajú sa predovšetkým v tučných živočíšnych produktoch (v západných krajinách v mlieku a mliečnych výrobkoch, mäse  a mäsových výrobkoch, v Japonsku v rybách). Dioxíny sa ukladajú v tkanivách a v priebehu tehotenstva sa môžu dostať cez placentu do plodu a neskôr pri kojení prejsť do organizmu dieťaťa. To môže mať za následok jeho hyperaktivitu a problémy s učením, prípadne poškodený intelekt, preto sa skúma ako toto riziko obmedziť.


Sladkovodná riasa Chlorella pyrenoidosa

Vďaka svojej bunkovej membráne dokáže viazať jedy, ku ktorým patria aj dioxíny. Nedávno uskutočnený výskum so zdravými tehotnými ženami (medzi 12. až 16. týždňom tehotenstva a pôrodom) spočíval v tom, že denne dostávali 30 tabliet tejto riasy. Po pôrode bol urobený rozbor krvi matiek, pupočnej šnúry, placenty a materského mlieka. Materské mlieko žien, ktoré užívali tieto tablety, obsahovalo o 30% dioxínu menej než materské mlieko tých, ktoré kúru nepodstúpili. To len potvrdzuje výsledky skorších štúdií, podľa ktorých látky v riase Chlorella pyrenoidosa, napríklad sporopollein a chlorofyl, viažu škodliviny vrátane dioxínov, čím ich zneškodňujú. Chlorella tiež obsahuje veľké množstvo vlákniny, stopových prvkov, minerálov, aminokyselín a vitamínov, naviac má najviac chlorofylu z celej rastlinnej ríše.


Pozor na petržlen!

V období kojenia nejedzte petržlen. Jeho konzumácia totiž znižuje tvorbu materského mlieka.


Keď chce bábätko ešte

Existuje mnoho alternatívnych spôsobov prikrmovania dieťaťa. Mamičky by však mali vedieť, že používanie fľašiek s cumlíkom je úplne nevhodné. Dieťa sa potom učí sať dvomi nevhodnými spôsobmi, čo je pre neho mätúce môže začať preferovať fľašku, z ktorej je pitie jednoduchšie. Vhodné je kŕmenie lyžičkou, kvapkadlom alebo striekačkou či z hrnčeka. Všetky postupy vám iste ochotne vysvetlí každý gynekológ alebo môžete nahliadnuť do odbornej literatúry.

Zdroj: Časopis Regenerace 4/2007